Tel: 040 2461 026

Menu
Video afspelen

Lagerugpijn, Hernia, Ischias, spit, Lumbago, stijve rug, scoliose, Bechterew

Stijve rug

Wat is een stijve rug?

Oorzaak veelal een verkeerde houding. Dit kan veroorzaakt worden door de bouw van je skelet of door problemen met je spieren en je bewegingen. Maar ook gewoontes kunnen leiden tot een slechte houding en verkeerde bewegingen. Dit heeft vaak te maken met hoe je, je beweegt. Het gevolg is dat spieren gaan verkrampen. Dit kan zich gaan uiten in:

  • Vertikale onderrug pijn, evt. samen met onderbuik- en liespijn.
  • Chronische bovenbeen pijn.
  • Pijn bij opstaan uit een stoel.
  • Pijn bij staan.
  • Omdraaien in bed.
  • Aanhoudende, zeurende pijn tussen de schouderbladen.
  • Op de heup liggen. Je wordt wakker van een zeurende pijn.

Waar komt een stijve rug vandaan?

Lage rugklachten is vaak een probleem van de rugspieren en/of tussenwervelschijf. Ik leer je effectief om te gaan met deze pijn zodat je dagelijkse bezigheden gewoon kunt blijven doen. Een prima therapie bij lage rugklachten is wandelen!
Geloof in eigen kracht;  ik leer je zelf je rugspieren te masseren. “Daar kom je helemaal niet bij” hoor ik je denken. Ik kan je dat leren, ook je rugspieren masseren.

Oorzaak van rugklachten

  • Een verkeerde houding ligt vaak aan de basis bij het ontstaan van een Hernia in de rug of de nek. Veel zitten met opgetrokken knieën, kuipstoelen in de auto, achter de computer etc.
  • Verkeerde houding, onderuit gezakt zitten waardoor de lage rugspieren en de bilspieren overbelast worden. Lumbago of spit krijgt je als diagnose.
  • Wervelverschuivingen
  • Uitstralingsklachten naar de benen zonder oorzaak. Hier zit de boosdoener dikwijls in de bilspieren!
  • Valpartijen, ongewone oefeningen, zitten met de benen over elkaar, portemonnee of smartphone in de kontzak.

Wat is er aan te doen?

  • Verbeteren van uw houding. Op zoek naar mogelijke oorzaken van uw pijn.
  • Spierbehandeling van triggerpoint in combinatie met Gua Sha therapie, ademhaling en spierontspanning.
  • Rekoefeningen om de beweeglijkheid te verbeteren.
  • Ik leer je, je rugspieren masseren. Krijg controle over je pijn.

Klachten aan:

Menu